ثبت کاج، معتمدترین موسسه ثبت شرکت ها و خدمات حقوقی ایران

ثبت کاج

ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت در عمان

معرفی کشور عمان

عمان سومین کشور بزرگ در شبه جزیره عربستان است که دارای کارآفرینی و تجارت خارج از کشور است. تجارت دریایی مدت‌هاست در عمان وجود دارد و برای ارتباط با سواحل آفریقا، اروپا و چین مورد استفاده قرار گرفته است.
قبل از کشف نفت و گاز، عمان عمدتاً یک اقتصاد روستایی و کشاورزی بود که بر پایه شیلات و کشاورزی بنا شده بود. هنگامی که نفت در سال 1964 کشف شد، عمان به تدریج از اقتصاد کشاورزی و تولید مبتنی بر نفت تغییر یافت و صادرات نفت بر بورس دولت در عمان تسلط یافت.
عمان تحت رهبری بصیر خود، ضمن حمایت از میراث فرهنگی خود، دچار یک توسعه اقتصادی سریع شده و منبع انگیزه ای ثابت برای تجارت در عمان برای سرمایه گذاران خارجی بود.
اگرچه نفت و گاز و ذخایر به سرعت اقتصاد عمان را تقویت کرده است، به رهبری سلطان قابوس، این کشور یک برنامه توسعه اقتصادی آینده نگرانه متمرکز بر تنوع و صنعتی را برای کاهش وابستگی خود به نفت و گاز و دعوت از افراد خارجی برای ثبت شرکت در عمان به طور فعال اجرا کرد.

 نحوه ثبت شرکت در عمان

مقدمه ای از قوانین ثبت شرکت در عمان

کشور عمان، که همچنین به عنوان سلطنت عمان نیز شناخته می‌شود. عمان مرکز تجاری در حال رشد است که در موقعیتی استراتژیک واقع شده است.
این کشور یکی از کشورهای در حال رشد خلیج فارس است که همچنین با داشتن فرصت‌های شغلی فراوان به خانه‌ای برای مهاجران خارجی تبدیل شده است.

مراحل تشکیل شرکت در عمان روند ساده ای ندارد و داشتن یک متخصص در کنار شما بسیار ضروری است. یک متخصص با این هدف به عنوان شریک استراتژیک باید در کنار شما باشد تا از طریق آگاهی از مقررات محلی و فرآیندهای مهم اسناد و مدارک به موقع، به شما کمک کند هزینه ثبت شرکت در مناطق آزاد عمان را به حداقل رسانده و تصمیمات معقول بگیرید.

گام اول: یافتن یک شریک محلی

دولت عمان یک بند اجباری برای سرمایه گذاران خارجی تعیین کرده است تا یک شریک محلی با سهام حداقل 51 درصد برای شروع سرمایه گذاری در عمان بدست آورند.
شما در این جا باید به یافتن یک شریک عمانی قابل اعتماد و خدمات جامع تشکیل شرکت برای دستیابی به اهداف خود در بازه زمانی مقرر اقدام کنید.

گام دوم: ثبت شرکت در عمان

ماهیت تجارت و بخشی که ممکن است برای سرمایه گذاری انتخاب کرده باشید ممکن است مقررات و الزامات راه اندازی مشاغل در عمان را تعیین کند.
با توجه به ماهیت فعالیت خود می‌توانید به مواردی چون ثبت شرکت خدماتی، ثبت شرکت گردشگری، ثبت شرکت ساختمانی و مهندسی در عمان و … اقدام کنید.

گام سوم: ثبت مجوز

از آنجا که در شروع شرایط ثبت شرکت نیاز به چندین تأییدیه و مجوز دارید، باید اسناد خود را برای به دست آوردن مجوزها، تأییدیه‌ها و ثبت نام‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن تکمیل کنید.

نحوه ثبت شرکت در عمان چگونه است؟

هنگام ایجاد یک شرکت در این کشور قبل از هر چیز باید با شرایط و طریقه ثبت شرکت در عمان آشنایی کامل داشته باشید.

عوامل تجاری موثر در ثبت شرکت

عمان عضو اتحادیه عرب و بخشی از شورای همکاری خلیج فارس است. مشاغل توسط قانون تجارت سلطان نشین عمان اداره می‌شوند که ماهیت آن‌ها مشابه سایر کشورهای خاورمیانه است.
این کشور در چند دهه گذشته برای جذب سرمایه گذاری‌های خارجی در طیف گسترده ای از صنایع و سیاست‌های اقتصادی منطقی را در پیش گرفته است.

اگرچه ممکن است برای شرکت‌های خارجی، سرمایه گذاری در عمان در بخش‌های خاص جذاب باشد. اما موانع دیوان سالاری وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مشکل در اخذ ویزا و مجوز برای کارگران خارجی و شکاف بین دولت و بخش خصوصی اشاره کرد.
به طور خاص، بسیاری از شرکت‌های بین المللی باید با سیاست عمان روبرو شوند که شامل تعیین سهمیه برای اتباع عمان است که باید برای اکثر صنایع پر شود.

عوامل مهم ثبت شرکت در عمان 

  1. صنعت و نوع مشاغلی که انجام خواهد شد.
  2. ملیت افراد
  3. حضور توافق نامه‌ها یا روابط تجاری موجود

موقعیت مکانی شرکت ثبت شده در عمان

موقعیت مکانی عامل دیگری است که باید در شرایط ثبت شرکت در منطقه آزاد در نظر گرفته شود. در شهرها و مناطق جداگانه ممکن است هرساله قوانین جدیدی ایجاد شوند که هر یک قوانین، هزینه‌ها و شرایط در دسترس بودن متفاوتی داشته باشند.
اگرچه عمان از نظر جغرافیایی کشوری کوچک است، اما همیشه بسته به نیاز شما توصیه می‌شود از متخصصان مربوطه مانند مشاوران تجاری یا حقوقی، حسابداران و سایرین جهت مشاوره کمک بگیرید.

زبان تجارت در عمان

عربی زبان رسمی ‌مورد استفاده و مردم کشور عمان است. اما انگلیسی، بلوچی، اردو و برخی از گویش‌های هندی و همچنین زبان‌های فرعی نیز صحبت می‌شوند.

گزینه‌های شما برای اقامت و ثبت شرکت در عمان

کشور عمان در 40 سال گذشته پیشرفت چشمگیری در جهت رشد و شکوفایی اقتصادی داشته است. این امر عمان را به مکانی مطلوب برای سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت تجاری در عمان تبدیل کرده است.
عمان طرح‌های تشویقی قوی برای سوق دادن سرمایه‌گذاری بیشتر به کشور در نظر گرفته است که شامل نرخ سود یارانه‌ای، معافیت‌های عوارض عادی و معافیت‌های مالیات بر درآمد برای یک دوره زمانی است. تغییر در جهت آزادسازی قانون تجارت و سرمایه گذاری خارجی وجود داشته است که اجازه می‌دهد تا 70٪ از مالکیت سهام خارجی و تا 100٪ برای پروژه‌های توسعه حیاتی به عمان داشته باشد.

انواع ثبت شرکت در عمان

  1. شرکت با مسئولیت محدود
  2. شرکت سهامی
  3. ایجاد شعب در عمان
  4. شرکت تجاری
  5. شرکت گردشگری
  6. دفتر نمایندگی بازرگانی
  7. شرکت خدماتی
  8. شرکت با مسئولیت محدود
  9. مالکیت انحصاری شرکت ممتاز
  10.  دفتر شعبه/ دفتر نمایندگی

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در عمان

شرکت با مسئولیت محدود متداول‌ترین طریقه ثبت شرکت در عمان است. این تجارت با نام شرکت فعالیت می‌کند .مالکیت شرکت به صورت سهام موجود در سرمایه شرکت است. دقیقاً مانند شرکت‌های با مسئولیت محدود، مسئولیت هر یک از سهامداران به بخشی از سرمایه‌های شخصی آن‌ها محدود می‌شود.
در این نوع شرکت، مدیران شخصاً مسئول مدیریت محتاطانه شرکت هستند و ملزم به سهامداری نیستند. این شرکت‌ها در عمان ممکن است به فعالیت‌های بانکی، تضمین‌های مالی یا حمل و نقل هوایی تجاری نپردازند.
آن‌ها موظفند 10٪ از سود خالص خود را پس از مالیات به عنوان ذخیره قانونی نگه دارند. جلسه سهامداران سالانه باید ظرف شش ماه از پایان سال مالی برگزار شود.

حداقل سهامدار برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در عمان

حداقل یک شریک عمانی با حداقل 30٪ سهام. شرکت‌هایی که 100٪ متعلق به سهامداران GCC هستند نیازی به شریک محلی عمانی ندارند.

تعداد اعضای موسس

حداقل دو سهامدار و حداکثر 40 نفر.

 پیش نیازهای ثبت شرکت در عمان

درست مانند سایر کشورهای شورای همکاری در خلیج فارس، روند راه اندازی مشاغل در عمان نیاز به درگیری چند مرحله‌ای نیاز دارد که باید بر این اساس انجام شوند. قبل از اینکه به سمت روند بتن برویم، بیایید نگاهی به الزامات اساسی بیندازیم.

  1. حداقل 2 سهامدار.
  2. حداقل 1 مدیر
  3. آدرس دفتر ثبت شده.
  4. حداقل سرمایه 150.000 ریال عمان.

مراحل و طریقه ثبت شرکت در عمان

سپرده سرمایه اولیه در بانک و افتتاح حساب سرمایه

پس از ارسال اسناد، برای واریز هزینه اولیه تأسیس، باید یک حساب سرمایه افتتاح شود. سرمایه یک شرکت باید در زمان ثبت نام به طور کامل پرداخت شود. اعضای موسس باید حداقل سرمایه مورد نیاز را بسته به وضعیت سهامداران خارجی خود واریز کنند.

ثبت تجارت در وزارت صنعت و تجارت

این شرکت باید نامی ‌را برای تصویب به وزارت بازرگانی و صنایع  ارسال کند که قبلا در جایی از آن استفاده نشده است. نام‌های شرکت با کلمات خاص مانند “عمان” نیاز به سرمایه اولیه بیشتری دارند، این کار به صورت آنلاین انجام می‌شود.

 مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در عمان

در شرایط و نحوه ثبت شرکت در عمان، پس از بررسی نام، فرم درخواست و اسناد زیر باید ارسال شود:

  1. کپی گذرنامه و ویزا یا شناسنامه سهامداران.
  2. کپی گذرنامه یا کارت شناسایی تمام امضا کنندگان در نظر گرفته شده‌ی مجاز.
  3. تأیید فرم مجاز امضا کننده، با نام و نمونه امضاهای هر امضا کننده مجاز تولید شده.
  4. فرم‌های استاندارد ثبت شرکت، از جمله قرارداد موسسه اساسنامه.
  5. درخواست مجوزهای خاص بسته به فعالیت‌های شرکت.
  6. گواهی سپرده سرمایه اولیه از بانک.
  7. تفاهم نامه و اساسنامه.
  8. گواهی ثبت مالیات.
  9. گواهی سپرده اولیه.
  10. فرم ثبت شرکت معرفی شده.
  11. گواهی عضویت اتاق بازرگانی و صنعت.
  12. در هنگام ثبت نام در وزارت تجارت و صنعت (MOCI)، هزینه ثبت شرکت در عمان بسته به درجه شرکت متفاوت است، از درجه عالی تا درجه چهار به ترتیب سرمایه اولیه نزولی.

این شرکت همچنین باید مجوز را از طریق ارسال اسناد زیر در شهرداری مسقط دریافت کند:

  1. قرارداد اجاره شرکت
  2. اساسنامه شرکت شامل تفاهم نامه و اساسنامه
  3. گواهی وابستگی اتاق بازرگانی و صنایع
  4. مجوز آژانس در صورت وجود
  5. هزینه ثبت شرکت درعمان

 مراحل ثبت نام را ارسال کنید

پس از آشنایی با شرایط و نحوه ثبت شرکت در عمان موارد زیر باید پس از فرآیند ادغام رسمی ‌به دست آید، که بسته به فعالیت‌های تجاری مورد نظر ممکن است متفاوت باشد:

  1. پروانه شهرداری
  2. ثبت مالیات
  3. ثبت نام در پلیس سلطنتی عمان
  4. نام نویسی در وزارت نیرو برای درخواست مجوز کار و ویزا
  5. در صورت لزوم مجوز واردات / صادرات
  6. مجوزهای صنعتی، زیست محیطی و غیره

 مزایای ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت و اجازه اقامت در این کشور، فرصت خوبی برای مهاجران خارجی است. دلایل مختلفی برای شروع کار در عمان وجود دارد و مزایا و خدمات زیادی ارائه می‌دهد. در ادامه به برخی از ویژگی های منحصر به فرد و مزایای ثبت شرکت در عمان اشاره کردیم:

  1. موقعیت تجاری استراتژیک
  2. در دسترس بودن منابع طبیعی
  3. اقتصاد در حال توسعه و رو به رشد
  4. پشتیبانی دولت برای تقویت مشاغل جدید
  5. نبود مالیات شخصی
  6. مشاغل در حال رشد در بخش غیر نفتی
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
Scroll to Top