ثبت کاج، معتمدترین موسسه ثبت شرکت ها و خدمات حقوقی ایران

ثبت کاج

ثبت شرکت در خارج از کشور

در این مقاله به بررسی ثبت شرکت در خارج از کشور ، شرایط و مراحل ایجاد شرکت و چگونگی اخذ اقامت و تابعیت از طریق ثبت شرکت  می پردازیم . مراحل و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در خارج چیست؟ آیا ثبت شرکت در کشورهای دیگر باعث اخذ اقامت آن کشور ها می شود؟ میزان سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت در خارج از کشور چقدر است؟ ارزانترین کشور برای ثبت شرکت کدام است؟ در مقاله حاضر سعی داریم که در رابطه با شرایط ثبت شرکت در کشورهای دیگر مطالب علمی را بیان داریم. از 7 روش مهاجرت ، روش سرمایه گذاری به عنوان یکی از مهم ترین مسیرهای مهاجرت شناخته می گردد و افراد زیادی تمایل دارند که از این طریق اقامت و تابعیت کشوری را اخذ نمایند. ثبت شرکت نیز یکی از روش های سرمایه گذاری محسوب می شود. افرادی که قصد ثبت شرکت در خارج از کشور را دارند بایستی در رابطه با میزان هزینه های ثبت شرکت، استانداردهای سرمایه گذاری، قوانین مالیاتی، ریسک های سرمایه گذاری و … اطلاعات کاملی را داشته باشند. در ادامه به بررسی این موضوعات می پردازیم. امیدواریم شما عزیزان پاسخ سوالات خود را در زمینه هزینه ثبت شرکت در اروپا و کشورهای انگلیسی زبان و شرایط و مراحل ثبت شرکت بیابید. در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهام در ارتباط با موضوع مقاله یا موضوعات مهاجرتی شما عزیزان می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی ثبت کاج تماس حاصل فرمایید و به صورت رایگان مشاوره دریافت کنید.

شرایط عمومی ثبت شرکت در خارج از کشور

افرادی که قصد مهاجرت دارند باید از چند روش اصلی مهاجرت شامل؛ کار، تحصیل، سرمایه گذاری، تولد و ازدواج  یک روش را انتخاب کنند. سرمایه گذاری یکی از روش های مطمئن برای اخذ اقامت است که خود به چندین روش نظیر؛ ثبت شرکت،خرید امتیاز، سرمایه گذاری در املاک و مستغلات و خود حمایتی تقسیم بندی می شود. کم هزینه ترین روش سرمایه گذاری خود حمایتی و ثبت شرکت می باشد به نوعی به اسم سرمایه داری است. اشخاصی که قصد اقامت از این طریق را دارند باید کشور مناسبی را از نظر اقتصادی و توجه به استاندارد های سرمایه گذاری انتخاب نمایند. برخی از بهترین کشور ها برای ایجاد شرکت و اخذ اقامت شامل؛ثبت شرکت در امارات ، ثبت شرکت در عمان،کانادا، ترکیه و …است .برای مشاوره با مشاورین ثبت کاج تماس بگیرید.

اصولا شرکت ها با انگیزه های خاصی وارد بازارهای خارجی می شوند. در این حالت آن ها ابتدا بازارهایی را انتخاب می کنند که فاصله فرهنگی و اقتصادی کمی نسبت به بازارهای آن ها داشته باشند . از انتخاب بازارهایی که کاملاَ با آن ها غریبه هستند اجتناب می ورزند.
ثبت شرکت بین المللی دارای محسنات بسیار زیادی است که هر کس می تواند با توجه به قوانین موجود،قراردادها را به نفع خود انتخاب کند.
از جمله مزایای ثبت شرکت در خارج از کشور می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

  • اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت
  • افتتاح حساب بانکی بین المللی
  • دور زدن تحریم های موجود
  • ورود به بازارهای بین المللی و تولید انبوه و حجم بالای محصولاتی
  • دستبابی به  هم افزایی
  • مدیریت بهتر منابع و نیروی انسانی
  • استفاده از معافیت های مالیاتی و سایر مشوق های صادراتی

زمینه‌ها و انواع ثبت شرکت‌ها

شرکت‌ها با توجه به فعالیت‌هایی که دارند به دو دسته‌ی تجاری و مدنی گروه بندی می‌شوند. برای اینکه امکان ثبت شرکت داشته و کار خود را با جدیت تمام دنبال کنید. شناخت این گروه از شرکت‌ها ضروری است که در ادامه برایتان بیان می‌کنیم. شما برای ثبت شرکت می‌توانید در زمینه‌های زیر اقدام کنید.

انواع شرکت‌های تجاری

شرکت‌های تجاری به منظور انجام فعالیت‌های مرتبط با تجارت ثبت و تاسیس می‌شوند . همه‌ی افرادی که در ثبت این قبیل از شرکت‌های تجاری مشارکت دارند، اهداف و منافعی پیرامون کسب درآمد، تجارت و بازرگانی دارند. شرکت‌‌های تجاری خود به موارد زیر تقسیم بندی می‌شوند:

  • شرکت با مسئولیت محدود

اگر قصد و امکان ثبت شرکت با مسئولیت محدود را دارید باید بدانید که این شرکت تجاری معمولا بین دو شریک ثبت و تاسیس می‌شوند. برای اینکه امکان ثبت شرکت تجاری با مسئولیت محدود را داشته باشید، به حداقل یک میلیون تومان سرمایه نیاز دارید و مسئولیت و ضمانت شرکا باید تا سقف سرمایه‌گذاری آن‌ها در ثبت شرکت باشد.

  •  شرکت سهامی خاص

بری داشتن امکان ثبت شرکت سهامی خاص نیاز به حداقل سه شریک دارید. کمترین میزان سرمایه برای ثبت این شرکت تجاری یک میلیون بوده و باید دو بازرس شرکت‌های سهامی خاص مشارکت شما را زیر نظر داشته باشند. هیئت مدیره در این شرکت به مدت دو سال و بازرسین به مدت یک سال مالیاتی مسئول هستند.

  • شرکت تضامنی

ثبت شرکت تضامنی در خارج به منظور تجارت و انجام کارهای مرتبط تجاری بین دو نفر و با مسئولیت تضمینی تاسیس می‌شود و اگر دارایی شرکت برای انجام تعهدات ذکر شده کافی نبوده و یا میسر نشود، تمامی تعهدات و پرداخت قروض به عهده ضامن است.

  • ثبت شرکت مختلط غیر سهامی

در این شرکت تجاری معمولا شخص شریک و ضامن با یکدیگر مشارکت داشته و کلیه مسئولیت‌های مربوطه را می‌پذیرند. لازم به ذکر است که یک نوع شرکت مختلط نیز وجود دارد که به صورت سهامی است.

  • ثبت شرکت دانش بنیان

برای اینکه امکان ثبت شرکت دانش بنیان را داشته باشید باید محصول و یا خدماتی که از طریق فروش فناوری و خدمات باشد، قابل ارائه داشته باشید تا منجر به کسب درآمد و سود شود.

بهترین روش ممکن برای امکان ثبت شرکت در خارج ، شرکت دانش بنیان است و اعضای شرکت باید دو نفر هیئت مدیره با مدرک کارشناسی ارشد در اختیار داشته باشند. افراد می‌تواند اعضای هیئت علمی نیز باشند. جالب است این نکته را بدانید که شرکت‌های دانش بنیان به مدت ۱۵ سال معاف از پرداخت مالیات هستند.

امکان ثبت شرکت دانش بنیان با اهداف تولید محصولات داخلی و ایجاد شغل پایدار و ثابت و تجاری سازی دانش‌های پژوهش یافته است.

اقامت در خارج از کشور از طریق ثبت شرکت در خارج

همان طور که گفتیم اخذ اقامت خارج از کشور از طریق ثبت شرکت، از روش‌های رایج برای مهاجرت به کشورهای خارجی است و معمولاً کشورهایی که وضعیت اقتصادی و رفاهی مطلوبی دارند از افراد سرمایه‌گذار که قصد ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار در این کشور را دارند، استقبال می‌کنند.

اگر شما دارای کسب و کاری هستید و به دنبال فرصت‌هایی برای گسترش کسب و کار خود بوده و در کشور ایران با رشد مطلوبی روبه‌رو نیستید. بهترین کار برای شما ثبت شرکت در خارج از کشور و مهاجرت از این طریق است.

معمولاً در اکثر کشورهای اروپایی پس از ۵ سال اقامت موقت، قادر به دریافت اقامت دائم خواهید بود و به عنوان شهروند این کشور شناخته می‌شوید. شما می‌توانید بر اساس سرمایه و مقدار سرمایه گذاری که در کشور خارجی دارید، ظرف ۶ ماه تا یک سال گذرنامه کشور مربوطه را دریافت کنید.

ملزومات مورد نیاز به منظور دریافت ویزا و امکان ثبت شرکت در کشورهای اروپایی و خارجی متفاوت است و جالب است بدانید که برخی از کشورها تنها پذیرای سرمایه‌های بسیار بالا و زیاد هستند و برای کسب اطلاعات درباره حداقل و یا حداکثر میزان سرمایه برای ثبت شرکت می‌توانید به دفاتر مرکزی کشور مورد نظرتان و یا موسسه‌های حقوقی معتبر که در این زمینه اطلاعاتی دارند مراجعه کنید.

لازم به ذکر است که در حالت کلی به منظور ثبت شرکت در کشورهای مختلف نیاز به پرداخت مبالغ بسیار زیاد نبوده و مواردی مثل هزینه‌های تاییدیه وکالت نسبت به هر کشور و شرایط و قوانین آن متفاوت است. در واقع اصلی‌ترین سرمایه برای ثبت شرکت تمکن مالی شخص بوده و زمانی که تمکن مالی اثبات شود، یعنی نیمی از مراحل طی شده و شخص موفق به ثبت شرکت در خارج از کشور خواهد بود.

بررسی مزایای ثبت شرکت در خارج از کشور

جالب است بدانید که ثبت شرکت در کشورهای خارجی از مزایای متعددی برخوردار است . مهمترین مزایا در واقع دریافت اقامت و پاسپورت این کشور است. همچنین افرادی که موفق به دریافت اقامت خارج از کشور به منظور ثبت شرکت می‌شوند، وارد سیستم بانکداری و انتقال پول بین المللی شده و آینده روشن و رشد اقتصادی برایشان امکان پذیر خواهد بود.

از طرفی این قبیل افراد با راه اندازی و فعالیت در زمینه‌های سرمایه گذاری می‌توانند وارد شرکت‌های بورس بین‌المللی شده و از این شرکت‌ها سهام دریافت نمایند. موارد زیر از جمله رایج‌ترین مزایای ثبت شرکت در خارج از کشور محسوب می‌شوند:

  •  دریافت اقامت کشورهای اروپایی و خارجی
  • افتتاح حساب بین المللی در بانک‌های خارجی و مطرح در سراسر جهان
  •  ورود به بازارهای بین المللی و تولید انواع محصول و فروش آن‌ها در بازارهای جهانی
  •  استفاده از معافیت‌های مالیاتی در کشورهای خارجی
  •  توانایی بهتر در مدیریت منابع انسانی کارآمد
 
Scroll to Top